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math knowledge

How to study for the top level in math using math level tests

hello? This is ktgmath.

Today, I would like to explain “How to study math using math level tests.”


Now, if you look here, there are two tests.

This is the YouTube home screen. Or, you can view it as a playlist.

ktgmath YouTube home screen has ‘Kang Te’ and ‘THE KING’ at the bottom right.

One is ‘Gangte’, which consists of basic types and essential types.

Another one is 'THE KING', which consists of an in-depth type.


There is a rank chart at the bottom right. To become the top...

And there's a class chart on the right side.

In fact, it is not easy to get to the top of that rank within the time limit.

However, it is also a number that students aspiring to enter prestigious universities must achieve.

In fact, 'Gangte' is not just easy because it includes questions from excellent students.

For completely basic questions, you can practice through textbooks or basic workbooks.

The main purpose here is to be directly related to the test and to help improve our skills.

The difficulty level is set like this.


 
You can view the entire range of high school mathematics through the 'THE KING' derivative function intro playlist.

Now, let’s look at how to study math through specific problems.

I will explain by using the derivative of 'THE KING'. It doesn’t matter if you don’t know this part yet.

It's important to know how to study.

 

 
Since the highest coefficient of the fourth-order function is negative, a condition was attached to 'not have a minimum value'.

Now, for question 10, the time is 2 minutes!

And the keyword in question is ‘avoid having a minimum value’.

In the case of trained students, if the fourth order function with a negative coefficient of the highest order term 

does not have a minimum value,

He may have been trained to look at cases where the derivative has a middle or near root.

Then you can solve it within 2 minutes.


But there are two things we need to have here.

 First, it is necessary to take good notes on the trained keywords and their solutions.

Don't miss the integer or natural number condition as it appears in the discrimination questions!

Second, a problem where nothing is written.

Because humans are forgetful creatures, we need periodic reminders.

Experienced people see blank questions more often than well-written questions.

So we need a clean problem.

If possible, it is best to try to solve it again within time without making any calculation errors.

It is recommended that you write down the solution well and memorize it like an English word or idiom.

Also, look at it only when you don't remember it completely, 

and usually review through problems that haven't written anything.

 


 

The two must work well together.

Students who are only good at writing are weak to modified questions or new types in the exam room.

A student who does not take good notes and only solves problems normally does well, 

but when it comes to important exams,

It doesn't produce the results you want. There may be various causes, but it almost always happens.

So we have to do these two things well in parallel.


 

Now again! In the case of question 10, if you succeed the first time,

 you only have to look at it again for a few seconds each time.

ah! This is the problem of 'making the quaternary function have a local maximum or minimum value'!

'How did you do it?!'

Like this.

If you look at the problem, know what the test taker wants, and have an accurate approach,

There is no need to spend a lot of time solving it again.

You only need to look at it once at regular intervals.

When the exam gets close,

Please solve the problem on time.


 

Now, if you look at number 17, this problem is a famous problem for students who studied this part.

You can check the overall problem by looking at one problem. A good problem to get an overview of the unit

The most important thing is to pay attention to the 'distance' and approach it well as an 'absolute value problem'.

And if you look at <Example>, 

you will see ‘discontinuity’, ‘minimum value of absolute value function’, and ‘differentiable’.

These are all ‘exam writing points’. 

Therefore, in this problem, it is important not to remember only one thing like number 10, 

but to see how the problem progresses.

You need to read it more times than the same type of question number 10 to fully understand it.

Even if you are already good at it, I recommend watching it at least 100 times.

 Because being perfect in the exam room is more important.


 

Now, finally, problem number 19 appears as the most difficult problem in various workbooks.

Now that the killer problems outside of the curriculum have disappeared, these problems are now the killer problems!!

It's actually easier to study than number 17.

When solving the problem for the first time, it is important to give yourself enough time to think.

There are a lot of questions that ask the same thing 

(here, it is the use of the proportional relationship between inflection points),

Thinking about why you are taking that approach will help you deal with new types of killer questions when they appear.

Differentiating types that have already appeared may appear in a slightly different or completely new form.

You should be able to recognize it then.

So, in the case of problem 19,

Look at condition (a) and say, ah! The inflection point is x=1,

And looking at condition (B), it is a problem of the equation of the tangent line at the inflection point!!

You can solve it within the time the first time, and from then on, you only need to review it in seconds.

If possible, it would be good to look at problems that were similar to this problem together.


 

To briefly summarize, in cases like questions 10 and 19,

Do it right the first time and review in seconds!

However, the review cycle is short!

In case like number 17

Not only does it provide answers to problems, but it also organizes the concepts in the problems.

Take your time and review!

The review cycle should be reasonably long!


If you practice this enough, you will not only be able to solve 'Gangte' and 'THE KING' at the highest level within time,

A top level in math may also be possible.

I hope you overcome the difficult life of a student, thinking about bright exam results.

thank you

A video of the cited problems and study methods is attached.

 

This is a YouTube ‘study method’ video.

https://youtu.be/yPAcBwzFmwU

 

 

 

 

 

Using derivatives (THE KING)

https://youtu.be/lE8GI51jgHU?si=FecPyjZ48H5fan8S

 

 

 

 
 
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